Google+ åbner for en række nye muligheder, som vi er begyndt at eksperimentere med hos Kaas & Mulvad, og som der er god grund for medier at prøve af. Det centrale er hangouts, firmaside, knowledge badge og authorship. Og det lægger op til en helt ny søgeteknik hos Google, Knowledge Graph. Se mere her.
Tidligere har vi brugt Teamviewer og Skype, når vi havde oplægsholdere igennem fra andre destinationer. Vi er nu begyndt at bruge hangouts. Det giver gode muligheder for at skifte fra et billede af oplægsholderen til vedkommendes skærmbillede. Se mere om hangouts og mediers muligheder med Google+ her.
Vi har også oprettet en firmaside i Google+ – ligesom man kan lave sider i Facebook og Linkedin. Se vores firmaside her.
På vores normale firmaside, som vi har oprettet i WordPress, har vi indsat et såkaldt developers badge, der linker til vores google+-side. Det skulle optimere søgeresultater og på et tidspunkt gøre det muligt at få firmalogo og andre oplysninger med i oversigten over Googles søgeresultater.
Samtidig har vi begge udfyldt authorship, som knytter vores google-profil til de hjemmesider, vi skriver til, og som også optimerer søgning og på et tidspunkt åbner for at få forfatterprofiler med billede med i søgeresultaterne. Se hvordan du gør det.
Vi ved ikke, hvordan det hele kommer til at virke, men nu prøver vi det af.
Her er der en generel vejledning i Google+, som har en del gode tips for firmaer og organisationer.
Der er lukket for kommentarer.