De to kursusledere har skruet dette kursus sammen for at møde hverdagens situation på regionale mediearbejdspladser. Det behøver hverken blive dårligt og ligegyldigt, selv om det skal gå stærkt.
Deltagerne bliver bedre til at vurdere en histories værdi i forhold til den tid, som den vil tage. Det gør det lettere at vælge at bruge tid på de gode historier for regionale og lokale medier og til gengæld undgå at spilde en del tid.
Deltagerne lærer at splitte en historie i mindre historier med relevante vinkler. De lærer at sætte læsernes behov øverst for at få svar på centrale spørgsmål. De lærer at få de centrale konklusioner ud i vinklede bullet points som take-aways.
Det kan deltagerne efter kurset:
- Disponere en research og vurdere effekten af en historie i forhold til tidsforbruget.
- Hurtigere få overblik over et emne og finde relevante nye vinkler, kilder, data og cases.
- Blive bedre til at arbejde sammen med kolleger internt eller på andre medier.
Varighed: To-tre dage
Undervisere: Bruno Ingemann, der er en af initiativtagerne til Spadestik-konferencerne, og Nils Mulvad, der tre gange har siddet i juryen for den digitale spadestikpris.
Krav til udstyr: Internet og mulighed for at koble computer til projektor. Kursusdeltagerne skal have adgang til computere.
Skal vi holde dette dette kursus på din arbejdsplads? Vi hjælper dig med at tilrettelægge kurset. Kontakt os for et tilbud.
Kontakt os for tilbudKaas & Mulvad
kursus@kaasogmulvad.dk