Video fylder mere og mere på nettet. Men hvad kan man egentlig selv gøre, for at ens journalistiske videoer og indslag bliver digitalt spiselige? Det får deltagerne svar på i løbet af dette kursus.
TV er altid bedst, når der er autencitet og ægte øjeblikke på skærmen. I video til nettet er det totalt afgørende.
Web-tv/video er fortsat et ungt medie, som konstant udvikler sig og ændrer karakter og potentiale, men online-video vokser sig kun større og større – ikke mindst på sociale medier.
På kurset lærer deltagerne:
- Hvordan de laver simple optagelser. Hvor meget materiale skal du bruge, hvordan skal det beskæres, og hvad du generelt skal være opmærksom på, når kameraet er tændt.
- Hvordan de redigerer på mobilen med programmet iMovie og forvandler rodede rå optagelser til seværdige videoer.
- Hvordan en video skal præsenteres på sociale medier og dit medies eller organisations hjemmeside.
På kurset gennemgår vi:
- Hvornår det giver mening at lave en videoudgave af sin historie / sit budskab.
- Hvorfor nogle journalistiske videoklip og indslag klarer sig godt på nettet?
- Hvordan du kan sælge tunge journalistiske videohistorier til netbrugerne og potentielt får dine klip til at gå viralt?
- Hvordan udnytter du bedst sociale medier i produktion af web-video, herunder den nyeste udvikling af mediet i form af blandt andet ‘explainers’ og lydløse tekst-videoer fra Danmark og resten af verden.
- Hvordan arbejder du med anslag, billeder og tekst-grafik?
Efter kurset kan deltagerne:
- Selv producere tv til nettet med en smartphone.
- Effektivt sprede videoer på sociale medier
- Hurtigt vurdere, hvilke historier der er værd at bruge tid på til web-tv.
- Sælge substansfyldte tv-historier til netbrugerne.
Varighed: – En dag.
Underviser: Troels Trier
Krav til udstyr: Egen smartphone
Skal vi holde dette dette kursus på din arbejdsplads? Vi hjælper dig gerne med at tilrettelægge kurset.
Kontakt os for tilbudKaas & Mulvad
kursus@kaasogmulvad.dk